Nu blir det ännu enklare för bilköpare att ta kontakt med er på wayke.se: utan inloggning och med nya kontaktvägar som ”Bli uppringd”. Få alla leads samlade med bättre enkelhet att följa upp, och missa inte chansen att agera snabbt på uppringningsförfrågningar.
Från och med måndagen den 1 september gör vi det ännu enklare för bilköpare att komma i kontakt med er handlare.
Syftet är att skapa en enhetlig och smidig upplevelse för bilköparen, som kan välja den kontaktväg som passar bäst, även utanför öppettider.
Från och med lanseringsdatum kommer alla bilannonser på wayke.se att erbjuda samma fyra CTA-knappar/kontaktalternativ (se bild nedan):
Alla leads är 100 % spårbara:
Ni ser alltid vilken kundförfrågan som kommer från Wayke samt via vilken kontaktväg.
Central hantering i Dealer:
Var särskilt uppmärksamma på ”Bli uppringd”-förfrågningar:
Här har bilköparen uttryckligen bett om att bli kontaktad. En snabb återkoppling ökar chansen till affär, medan en missad uppringning lätt kan leda till att bilköparen går vidare till någon annan.
Med Webhooks kan ni få all information om era leads direkt till ert eget system.
Så här gör ni:
Gå till Anpassa i Dealer och välj Webhooks
Om ni har aktiverat Köp online-funktionen kan ni även lägga till Ny ecom-order
Klart! Era Wayke-leads flödar nu in i ert eget system.
👉 Länk till teknisk dokumentation.
För supportärenden, besök vår FAQ för svar på vanliga frågor och kontaktvägar för support.