När Lidköpings Biltjänst behövde en bättre lösning för att hantera och publicera sina bilannonser valde de Wayke Dealer, en allt-i-ett-plattform som underlättar hela bilens resa från inköp till försäljning. Marknadschefen Frida Andersson och försäljningsansvarig Shamsud Dudurhanov berättar om sin upplevelse.
Lidköpings Biltjänsts tidigare process för att publicera bilannonser var tidskrävande och ineffektiv. Säljarna behövde lägga tid på att säkerställa att annonserna var korrekta och konsekventa på de olika marknadsplatserna, och eftersom de ofta skrev sina annonser på olika sätt skapades en oenhetlig bild av företaget. Men det fanns även en önskan om att kunna presentera mer utförlig information i annonserna:
– Den största anledningen till att vi bytte till Wayke Dealer var för att berika våra bilsidor på vår egna webbplats, säger Frida Andersson, marknadschef på Lidköpings Biltjänst.
Med Wayke Dealer kunde Lidköpings Biltjänst centralisera och effektivisera sin annonseringsprocess genom att administrera alla bilannonser på ett enda ställe.
– Vi trycker på en knapp så landar annonsen på vår egna hemsida, Wayke.se och på Blocket, säger Shamsud Dudurhanov, försäljningsansvarig på Lidköpings Biltjänst.
Frida Andersson och Shamsud Dudurhanov, Lidköpings Biltjänst
Annonser publiceras alltså med ett enkelt knapptryck på flera plattformar samtidigt, vilket sparar tid och minskar risken för fel. Wayke Dealer möjliggör också separat hantering av utrustningslistor och säljande text, vilket resulterar i tydligare och mer strukturerade annonser – en stor fördel både för kunder och internt.
Genom att använda Waykes API på sin egen webbplats kan Lidköpings Biltjänst erbjuda mer relevant information direkt på sin sajt. Att kunna hantera allt från olika priser till leasingerbjudanden och tillval i form av exempelvis försäkringar på ett och samma ställe gör säljprocessen enklare.
– Wayke har en seriositet som vi värdesätter, och möjligheterna att bygga vidare på plattformen gör att vi kan förbättra bilsidorna på vår egen sajt ännu mer, säger Frida.
Sedan Lidköpings Biltjänst implementerade Wayke Dealer har deras dagliga arbete blivit betydligt smidigare. Annonseringen går snabbare, vilket ger säljarna mer tid att fokusera på kundrelationer.
– Nu kan jag sätta mig och lägga upp annonser medan en kund är ute och provkör – så pass snabbt och smidigt går det, säger Shamsud, vilket understryker hur mycket processen har effektiviserats.
Wayke Dealer har även skapat en mer enhetlig presentation av bilarna. Tidigare varierade säljarnas rutiner, men nu följer alla samma struktur, vilket ger annonserna ett konsekvent och professionellt uttryck.
Värderingstjänsten i Wayke Dealer har blivit ett värdefullt verktyg, särskilt vid prissättning av ovanliga bilar. Datan från Wayke baseras nämligen inte bara på marknadsläget idag utan även på historiskt sålda bilar.
– Jag upplever att värderingstjänsten har blivit mycket bättre på senare tid och jag använder den ofta för att se att den värdering jag gjort stämmer överens med marknaden. För nya säljare som inte har samma erfarenhet är verktyget särskilt uppskattat , säger Shamsud.
Lidköpings Biltjänst har också uppskattat den nära relationen de byggt med Waykes team. När frågor eller problem uppstått har de alltid fått snabb hjälp. Shamsud och Frida beskriver företaget som litet men engagerat, och de känner att deras synpunkter tas på allvar.
– Vi har verkligen kunnat påverka, säger Shamsud, och Frida tillägger:
– Vi känner våra kontaktpersoner vid namn och har direktnummer till dem. Det känns så enkelt att jobba med Wayke.
Tveka inte att kontakta oss om du vill veta mer om våra case eller tjänster.