Wayke tar hem svenska SEO-priset

”Bäst i bilbranschen på sökordsoptimering”

”Wayke har senaste åren gått från 0 till 500 tusen besökare organiskt på Google, och fortsätter även senaste året att kraftigt öka sin SEO-trafik. Imponerande SEO-arbete Wayke!”

Juryn, Svenska SEO-prisets 2022

Onsdag kväll, under en gala på hotell AtSix i Stockholm, tilldelades Wayke Svenska SEO-priset som ”Bäst i bilbranschen” för bolagets kunskaper och arbete inom sökordsoptimering (SEO).

SEO-priset tilldelas företag som är särskilt bra på att synas på internet genom Google. I juryn sitter sju av Sveriges främsta SEO-experter, från organisationer som Zettle by PayPal, Arbetsförmedlingen, TUI, Aller Media och Dentsu.

Sökmotorer driver mer än 50 procent av all internettrafik i världen och den absoluta merparten av svenska bilköpare använder Google.

"Waykes uppgift är att digitalisera bilbranschen och det är extra kul med erkännanden som visar att vi är digitala proffs. Att vi även vinner pris för vårt SEO arbete gör mig lite extra tacksam att få vara en del av det här teamet."  Martin Fransson, vd på Wayke.

Andra vinnare inkluderar bland andra Eon, Elgiganten, Apoteket Hjärtat, Läkare Utan Gränser, Visit Stockholm, ViaPlay och Prisjakt.

"Det är oerhört roligt att få ta emot det Svenska SEO priset och samtidigt veta att vår resa bara har startat. Det känns som en bekräftelse på att vi är på rätt väg och jag ser fram emot att få fortsätta arbetet framåt."

Peter Hedström, Head of Marketing på Wayke.

Svenska SEO priset 2022

Svenska SEO priset utser Sveriges synligaste sajter.